又一学期结束了。

:em221:

苦撑了近4个月,第一个“一箭三雕”的学期终于结束了,我实在低估了UNIVERSITY的难度。说起来,这学期该是我自从1月份开始上学以来,选课最少的一学期,可是却是最艰苦的一学期。
COLLEGE和UNIVERSITY的学习风气相距甚远。COLLEGE里混混居多,说混混并不代表他们品质有问题,而在于学习态度。许多同学都是HIGH SCHOOL毕业的小朋友,衣食无忧,颇有想法,只是有欠用功。老师布置的ASSIGNMENT,能有1/5的学生准时完成,就算是奇迹了。UNIVERSITY则不然,从许多不住校的同学居然放学后还留在图书馆里自习,勤奋程度可见一斑。
在YORK只选了ESL和PSYCHOLOGY两门课,就几乎把我折磨到崩溃。ESL涉及无数学术性的阅读和作文;而PSYCHOLOGY的DOCTOR PROFESSOR根本是一日千里,每堂课讲一章的内容在课本上就是近百页。所以我只剩下疲于应付。
究竟学到了多少?究竟进步了多少?LEARN OR GRADE OR CERTIFICATE?我想我是迷失了。
放假前,见了COLLEGE的COORDINATOR,为了我下学期的REVISED TIMETABLE。我还差3门课才能毕业。有些郁闷,原本只有8个月的CERTIFICATE的PROGRAM,我却已经上了1年,还没上完。尽管小小的CERTIFICATE MEANS NOTHING,但我还是怀有期盼,毕竟是对我这段艰苦时期的回报。只是我还要在历练两个学期,因为我决定把这3门课再分两个学期完成。基于YORK的压力,我不想FAIL。尽管对YORK的理论式教学有些厌恶,但是倘若我想申请JOINT PROGRAM,我必须不仅仅得KEEP住YORK的学习,还必须拿出成绩。
为了心中小小的理想,却必须兜个大大的圈子。值得么?不知道。但是KEEP LEARNING,KEEP WALKING,我想不会错。

***********************************************************

不得不承认音乐的魅力。每个人每段时期喜欢的音乐,都是当下心态之写照。多少都有点想从音乐里找到自己的影子,或是凭借音乐的力量说服自己。前些日子,风里来雪里去,等车上课上班时,喜欢上最近流行的Melissa Etheridge的一首新歌Run For Life,很有震撼力。也算是为自己找到了奔跑的理由。


附:Run For Life - Melissa Etheridge


It's been years since they told her about it
The darkness her body possessed
And the scars are still there in the mirror
Everyday that she gets herself dressed
Though the pain is miles and miles behind her
And the fear is now a docile beast
If you ask her why she is still running
She'll tell you it makes her complete

[Chorus:]
I run for hope
I run to feel
I run for the truth
For all that is real
I run for your mother your sister your wife
I run for you and me my friend I run for life

It's a blur since they told me about it
How the darkness had taken its toll
And they cut into my skin and they cut into my body
But they will never get a piece of my soul
And now I'm still learning the lesson
To awake when I hear the call
And if you ask me why I am still running
I'll tell you I run for us all

[Chorus]

And someday if they tell you about it
If the darkness knocks on your door
Remember her remember me
We will be running as we have before
Running for answers
Running for more

Comments

Popular posts from this blog

#加国兜兜转转# Hogg's Falls & Eugenia Falls

#加国兜兜转转# Guild Park & Gardens

#加国兜兜转转# Island Lake Conservation Area