Grade B

:em222:

今天极其开心,因为I GOT GRADE B,这个B甚至比拿了A+还开心。

18日,YORK上学期的期末成绩RELEASED,一查,俺的ESL居然只拿了个C+。极其郁闷。虽有自知之明,不指望拿A,但也不至于沦落到C+。况且原本YORK选了两门课,为了好好搞定这门ESL,最后还把PSYCHOLOGY这门课DROP了。可怜的1000刀打水漂~~

气急败坏中,给ESL的PROFESSOR DAVID发了COMPLAINT EMAIL,很坚定的告诉他,I thought I should get B instead of C+。因为俺不知道FINAL ESSAY和FINAL QUIZ的成绩,所以抗争并不信心满满。只能表示I tried my best to prepare the presentation and assignment. Moreover, I participated each class, even when I just only slept for 3 hours after my night shift job. Moreover, most of the assignments which you returned to me had the grade higher than B. 希望他能give me a chance for Grade Reappraisal.

虽然知道希望渺茫,但想想反正从前在大学时从未试过与老师ARGUE成绩。没体验过,不妨一试。不管结果,在乎过程,出出这口怨气也开心。

David第二天便回信了,口气意料之中地强硬:他表示You are very welcome to come and see me at 2:30 pm on Tuesday and together we will re-calculate your grade and if there is an error, I will, of course, change it.
I wish to clarify, however, that this will be a mathematical not a "judging" exercise, and I will not reconsider any of your grades on any assignment, quiz, participation, etc. - only check whether I have made a mistake.

DAVID的意思很明显,告诉我是不会给我提分的,只会重新CHECK是否存在计分错误,希望偶知难而退。不过事已至此,俺是非得迎韧而上了。一算时间,2:30 PM晚了点,俺赶不回来上班了,所以就回信感谢并问,能不能MEET EARLIER AT 1:30 PM。

结果石沉大海,老公分析说,老师一定傻眼了,没唬住我,正在想对策。我说,我一直觉得DAVID对上课不积极发言的同学有歧视,说不准他想,“居然还和我讨价还价”,根本不屑回信了。于是等啊等,周二凌晨,还有没有回信,于是我还是决定不去了。

第三封EMAIL,俺在老公的建议下也开始口气强硬,心想大不了退学吧,反正也不想读了。Since you did not reply me, I am not sure if you are available at 1:30 pm on Tuesday(May 23). As you know, I have to work at night, and it will spend me almost 4 hours(back and forth) on the way, so I cannot meet you at 2:30 pm. Therefore, could you please email me the "mathematical" list of my grade in your convenient time to let me know how you calculate my grade.

周二下午,一打开邮箱,就看见DAVID的发自早上8:47的回信,I checked it this morning and I had made a calculation error - you were quite right. Your final grade is B and I will submit a grade correction.

开心的我抱着老公狂跳~这场战役我打赢了!!!It's my "gains" from my "pains"!不管DAVID是否真的CHECK了我的成绩,还是被我烦的不行了才修改的;但我认为我应该得到这个B,手头返回的作业成绩中就只有两次60多分,剩下的不是70就是80。属于自己的东西,就该努力争取!来之不易的B啊!

得意之余,我问老公,或者真的算错了,也许我该拿B+呢?“狗头军师”昏倒,大呼,知足吧你~~

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

#加国兜兜转转# Hogg's Falls & Eugenia Falls

#加国兜兜转转# Guild Park & Gardens

#加国兜兜转转# Island Lake Conservation Area